• Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Tesis
    • Search
    •   DSpace Home
    • Tesis
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 60

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Perfil de competencias identitarias de los profesores de los colegios Monte Tabor y Nazaret 

    Espinosa Rojas, Juan (Universidad Alberto Hurtado, 2015)
    Thumbnail

    Concepciones de la convivencia escolar un reto para los establecimientos educacionales 

    Ika Mella, Daniela Francisca (Universidad Alberto Hurtado, 2016)
    El trabajo posee un diseño de invetigacion basado en un “Estudio de casos” que aborda el tema de la “Convivencia Escolar”, realizado en dos establecimientos de enseñanza secundaria: uno Científico Humanista y otro Técnico ...
    Thumbnail

    Variables of foreign language speaking anxiety that affect english pre-service teachers 

    Mora Vergara, Marcos Antonio (Universidad Alberto Hurtado, 2020)
    Speaking anxiety is a phenomenon in English language teaching that affects students. However, it has not been explored in depth how this affects English as a foreign language pre-service teachers. This self-study research ...
    Thumbnail

    Implications of collaborative teaching among pre-service teachers of english 

    Jiménez Soto, Bastián Nicolás Andrés (Universidad Alberto Hurtado, 2020)
    Collaborative teaching is one of the most recurrent working settings in which teachers engage nowadays. However, a little amount of research has been carried out in order to determine to which extent this collaboration ...
    Thumbnail

    Self-study research : how is my vocabulary teaching practice adapted to an online setting with young learners? 

    Morales Morales, Rocío Alejandra (Universidad Alberto Hurtado, 2020)
    The purpose of the self-study research is to analyze how my teaching practice is adapted to an online setting teaching vocabulary to young learners. The research begins by explaining the differences between younger and ...
    Thumbnail

    Play : a tool to develop speaking skills in the efl classroom 

    Cerda Amigo, Pamela Andrea (Universidad Alberto Hurtado, 2020)
    The use of play in the EFL classroom may be a meaningful tool to enhance the process of learning a new language. This self-study thesis aims to identify and analyze my own beliefs as a pre-service English teacher towards ...
    Thumbnail

    Exploring the ways I have delivered instructions in the EFL context 

    Vergara Barrera, Erika (Universidad Alberto Hurtado, 2020)
    This self-study research intends to compare my beliefs as a pre-service teacher with the actual decisions I was able to make whenever I planned lessons. More specifically, this work focuses on the aspect of giving instructions. ...
    Thumbnail

    Acompañamiento directivo a docentes para la reflexión sobre la práctica pedagógica y mejora de los aprendizajes de las estudiantes 

    Soriano Galdames, Stephanie (Universidad Alberto Hurtado, 2017)
    Ante la necesidad de mejorar los aprendizajes en el colegio católico, particular pagado y de mujeres Santa Elena ubicado en Santiago centro, y asimismo instaurar la reflexión sobre la práctica pedagógica y compromiso docente ...
    Thumbnail

    Construcción de un itinerario formativo docente que favorezca la formación integral ignaciana en estudiantes del Colegio San Luis de Antofagasta 

    Cavalli Carreño, Mauricio Alejandro (Universidad Alberto Hurtado, 2018)
    La presente investigación tiene como objetivo proponer un Itinerario Formativo Docente para implementar la Formación Integral Ignaciana (FII) en estudiantes del Colegio San Luis de Antofagasta. La importancia de este ...
    Thumbnail

    Sistemática de desarrollo de personas enfocado en el desarrollo profesional docente : basado en la realidad del Colegio San Francisco Javier de Puerto Montt 

    González Peñaloza, Claudio Andrés (Universidad Alberto Hurtado, 2019)
    El presente trabajo aborda la implementación de la sistemática para un programa de un desarrollo de personas, basándose en el estudio de caso del colegio San Francisco Javier de Puerto Montt, elaborado con el propósito de ...
    • «
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • . . .
    • 6
    • »

    Universidad Alberto Hurtado
     © 2002-2022  DuraSpace - Modificado por Biblioteca UAH
    Licencia Creative Commons
    El contenido del Repositorio Universidad Alberto Hurtado por Universidad Alberto Hurtado se distribuye bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional, excepto si se señala otra cosa
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    Login

    Discover

    AuthorAimone Naour, Fernando (1)Albornoz Agloni, Charles (1)Benítez Ojeda, Nancy Oilda (1)Bizama Villalobos, Javiera (1)Bloomfield García, Marcela (1)Bravo Del Canto, Daniela (1)Castillo Miranda, Raul (1)Castro Riquelme, Angélica (1)Cavalli Carreño, Mauricio Alejandro (1)Cañete Martínez, Mónica Cecilia (1)... View MoreSubject
    Profesores -- Formación profesional (60)
    Inglés -- Enseñanza -- Hablantes extranjeros (20)Competencias laborales (6)Comunicación oral (3)Desarrollo educativo (3)Inglés -- Glosarios, vocabularios, etc (3)Programas de actividades en educación (3)Administración escolar (2)Efectividad del docente (2)Elaboración de proyectos (2)... View MoreDate Issued2020 - 2022 (27)2010 - 2019 (29)2007 - 2009 (4)Has File(s)true (57)false (3)

    Universidad Alberto Hurtado
     © 2002-2022  DuraSpace - Modificado por Biblioteca UAH
    Licencia Creative Commons
    El contenido del Repositorio Universidad Alberto Hurtado por Universidad Alberto Hurtado se distribuye bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional, excepto si se señala otra cosa