Recent Submissions

  • La imagen de un producto turístico rural a través del acceso al contenido generado por otros usuarios en internet: diferencias por género 

    Hidalgo-Alcazar, Carmen; Sicilia, María; Ruiz de Maya, Salvador (Universidad Alberto Hurtado. Facultad de Economía y Negocios, 2015)
    Los contenidos generados por los usuarios sobre un producto turístico en Internet son utilizados de forma recurrente por otros turistas como una importante fuente de información. Sin embargo, se desconoce la influencia que ...
  • Fuentes de Conocimiento en Empresas Biotecnológicas 

    Núñez, Viridiana (Universidad Alberto Hurtado. Facultad de Economía y Negocios, 2015)
    Los resultados empíricos respecto a cómo las empresas obtienen el conocimiento externo, sobre todo en sectores intensivos en conocimiento, no han sido concluyentes. Mientras que la mayoría de los estudios previos considera ...
  • Gestión de una Cultura de Innovación Basada en las Personas 

    Souto, Jaime (Universidad Alberto Hurtado. Facultad de Economía y Negocios, 2015)
    La cultura de innovación tiene un papel central en la capacidad de innovación de las organizaciones. Así como un destacable efecto sobre la competitividad. Ante su relevancia es indispensable determinar una serie de ...
  • Socio-Technological Characterization of Goat Industry at Tamarugal Province in Atacama Desert 

    Diez de Medina, Sergio; Cabello, Pamela; Ríos, Juan Carlos; Figueroa, Pablo; Balic, Iván; Hardy, Damien; Vrsalovic, Viviana (Universidad Alberto Hurtado. Facultad de Economía y Negocios, 2015)
    The following article displays a study carried over the goat producers in the northern Tamarugal province in Chile, including the analysis of a survey that characterizes the technical capability of the industry mainly ...
  • Sources of innovation: the case of portuguese consultancy sector 

    Cesário, Marisa; Fernandes, Silvia; Jesus, Bruno; Barata, José M. (Universidad Alberto Hurtado. Facultad de Economía y Negocios, 2015)
    This study addresses the effects of external environments on types of innovation introduced by Portuguese consultancy firms (PCs) in computer, technical, and management areas. It distinguishes the most determinant factors ...
  • Brazilian Incubators and Science Parks’ resources and R&D collaboration 

    Schmidt, Serje; Balestrin, Alsones (Universidad Alberto Hurtado. Facultad de Economía y Negocios, 2015)
    One initiative largely stimulated through public policy to strengthen firms’ innovation capacity is the creation and consolidation of Incubators and Science & Technology Parks (ISTPs). These habitats aim to foster innovation ...
  • Perceptual Factors Affecting the Tendency to Collaboration in SMEs: Perceived Importance of Collaboration Modes and Partners 

    Noh, Heeyong; Lee, Sungjoo (Universidad Alberto Hurtado. Facultad de Economía y Negocios, 2015)
    This research aims to explore key factors of SMEs’ external collaboration and identifies the perceived factors affecting propensity for collaboration. Particularly, we focus on two factors – internal strategic activities ...
  • Wheat industry: which factors influence innovation? 

    Dalla Corte, Vitor Francisco; Dabdab Waquil, Paulo; Stiegert, Kyle (Universidad Alberto Hurtado. Facultad de Economía y Negocios, 2015)
    A change in the profile of food consumption is occurring because of the new context of demographic growth, the increase of income in developing economies, and urbanization. In Brazil, consumption patterns have trended from ...
  • Entrepreneurship and Academic Employment. More Alike than You’d Think 

    Sinell, Anna; Heidingsfelder, Marie; Schraudner, Martina (Universidad Alberto Hurtado. Facultad de Economía y negocios, 2015)
    Recognising the increasing value of knowledge and technology transfer, the scientific and political communities in Germany have recently devoted much attention to academic entrepreneurship. Seeking to explore similarities ...

Universidad Alberto Hurtado
 © 2002-2015  DuraSpace - Modificado por Biblioteca UAH